Okululumuz Time Out İstanbul dergisinin eylül sayısında. Gülin Dede Tekin haberi… Okulumuzun eşlikçileri, müdürü, kurucu ebeveynleri ve bir küçük kapluşun anlattıkları eşliğinde.

Dört yaş sınıfı eşlikçisi Duygu Özüişçi Karakaya meclis ve çember uygulamalarını anlatıyor: “Bizim için çocuk katılımının en üst düzeyde sağlanması, çocukların eğitimleri üzerinde fikir ve söz sahibi olmaları çok önemli. Okul Meclisi ve Çember uygulamaları ile çocukların yönetime doğrudan katılmalarını sağlıyoruz. Sabah çemberlerinde akışı planlıyorlar. Akşam çemberlerinde de ‘Ben bugün okuldan nasıl ayrılıyorum? Günüm nasıl geçti?’ sorularını cevaplıyoruz.
Bir sorun yaşandığında çözüm bulmak için bir araya geldiğimiz acil durum çemberlerimiz var. Bazen de eşlikçilerin olmadığı çocukların kendi aralarında oluşturdukları çemberleri oluyor.
Her salı toplanan Okul Meclisi’nde ise bir raportör bir de moderatör bulunuyor. Psikoloğumuz Çağın’ın gitarı eşliğinde ‘Hoş geldin’ şarkısı ile başlayan mecliste çocukların ellerinde bir konuşma nesnesi oluyor. Konu ile ilgili konuşmak isteyen çocuk nesneyi alıp konuşur. Gündemleri de kendileri belirliyorlar: Bahçenin yapılması, haftanın yemek menüsü gibi… Mesela tuvaletlerin kullanımı ve sifonların çekilmesi ile ilgili iki hafta konuştular. Daha sonra tuvaletlere sifon çekmeyi hatırlatacak resimler yapıp yapıştırdılar.
Çocuklardan birinin ‘Hayal kurmak istiyorum, Hayal Atölyesi olsun’ talebiyle geçtiğimiz yıl bir sene boyunca süren bir hayal atölyemiz olmuştu. Bir de Transformers konusu vardı. Tam beş hafta konuşup okula Transformers getirilmemesine karar verdiler. Bir ay sonra çocukların bir kısmı fikir değiştirdi ve acil bir okul meclisi talebinde bulundu. Bu mecliste okula getirdikleri, bizim için çok önemli oyuncakların paylaşılmasının zor olduğunu uzun uzun konuştular. Ve karar değişti. Yaz okulu bitene kadar Transformers’ın gelmesine ama bu sürede paylaşılıp paylaşılmadığının da takip edilmesine, yaz okulundan sonra da konunun tekrar konuşulmasına karar verdiler.”